Usługa IVR – jakie są korzyści z jej stosowania?
Usługa IVR, czyli interaktywna odpowiedź głosowa, to system telekomunikacyjny, który umożliwia obsługę dzwoniącej osoby. Jest to rozwiązanie dobrze znane z różnego rodzaju infolinii, na których telefonujący poprzez wypowiadanie określonych słów lub wciskanie odpowiednich przycisków na klawiaturze. “Rozmawia” on z automatem bazującym na przygotowanych wcześniej komunikatach. Jakie są korzyści ze stosowania usługi IVR?
Usługa IVR – jakie daje korzyści?
Jedną z zalet usług IVR jest możliwość identyfikowania klienta poprzez numer, z którego dzwoni lub poprzez wpisanie indywidualnego kodu PIN. Dzięki opcji rozpoznawania dzwoniącej osoby, na początku rozmowy może ona zostać powitana z imienia i nazwiska, co na pewno wywrze na niej dobre wrażenie. Usługa IVR pozwala też na nadanie wybranym numerom statusu VIP, przez co najważniejsi klienci będą mogli dodzwonić się do konsultanta z pominięciem kolejki.
Oszczędność
Różnego rodzaju oszczędności są największą korzyścią ze stosowania usługi IVR, bowiem realne zyski z nich czerpią zarówno przedsiębiorcy, jak i klienci. Ci pierwsi poprzez system interaktywnej odpowiedzi głosowej mogą stworzyć w pełni zautomatyzowaną, działającą bez udziału człowieka, całodobową infolinię, która będzie obsługiwać telefonujące osoby przez 7 dni w tygodniu. W tym przypadku jedynym kosztem jest utrzymanie systemu. Natomiast klienci dzięki usłudze IVR oszczędzają przede wszystkim swój czas. Jest to możliwe dzięki stworzeniu systemu, który trafnie określa potrzeby dzwoniącej osoby i przekierowuje ją do odpowiedniego konsultanta.
Narzędzie do przeprowadzania ankiet
System IVR sprawdzi się również w badaniach dotyczących poziomu satysfakcji oraz podczas przeprowadzania ankiet na tematy wstydliwe bądź kontrowersyjne. Rozmowa z automatycznie działającym systemem jest mniej stresująca niż z konsultantem. Dlatego też można liczyć na większą szczerość i otwartość ze strony respondentów – na pewno łatwiej będzie im odpowiadać na pytania dotyczące własnego zdrowia lub uczuć. Dzięki temu wyniki przeprowadzonych ankiet będą miarodajne i dadzą bardziej rzeczywisty pogląd na badane zagadnienie.
IVR to automatyczne call center, którego stosowanie może przynieść wiele biznesowych korzyści. Zalety usługi IVR nie skupiają się tylko na osobie przedsiębiorcy, ale także na jego kliencie. Czyni to system interaktywnej odpowiedzi głosowej niemal idealnym narzędziem telekomunikacyjnym. Aby w pełni cieszyć się wszystkimi korzyściami ze stosowania IVR, należy tylko poświęcić odpowiednio dużo czasu i wysiłku na skonstruowanie komunikatów. Muszą być one zrozumiałe i funkcjonalne dla osoby dzwoniącej.