Call center VoIP – co to jest i jakie niesie korzyści?

call-center-voip

Branże zajmujące się obsługą klientów poszukują coraz to nowszych i wygodniejszych sposobów na kontakt z konsumentami. Jednym z nich jest telefonia internetowa, umożliwiająca szybkie prowadzenie rozmów za pomocą komputera lub telefonu. Na czym polega call center VoIP i jakie niesie korzyści?

Czym jest VoIP?

VoIP (Voice over Internet Protocol) można zdefiniować jako praktyczny system służący do przesyłania dźwięków mowy przy pomocy połączenia internetowego. Pozwala on przede wszystkim wykonywać tradycyjne rozmowy telefonicznie znacznie taniej i bez większych ograniczeń, dzięki korzystaniu z szerokopasmowego internetu. Do realizowania połączeń w VoIP oprócz podłączenia sieciowego potrzebny jest także komputer wyposażony w aplikację softphone lub zwykły telefon analogowy wyposażony w adapter VoIP. W przypadku korzystnego systemu umożliwiającego prowadzenie rozmów internetowych nie trzeba ponosić żadnych stałych opłat abonamentowych.

VoIP w telemarketingu

Wykorzystywanie VoIP w prowadzeniu call center sprawia, że konsultanci mogą dzwonić do klientów zachowując bardzo dobrą jakość rozmów. Jednocześnie oszczędzane są środki finansowe wydawane dotąd na płacenie standardowego abonamentu. Aby z powodzeniem używać telefonii internetowej w telemarketingu wystarczy zapewnić pracownikom komputer z zainstalowanym komunikatorem VoIP (lub wspomniany wcześniej telefon analogowy), słuchawki i mikrofon. Sprzętu może bez problemu używać każdy telemarketer, gdyż w przeciwieństwie do telefonii tradycyjnej zmiana operatora w trakcie pracy jest znacznie łatwiejsza i nie wymaga uzyskania zgody na korzystanie z konkretnego łącza. Ponadto, istnieje również możliwość przekazywania połączeń od innych działów oraz siedzib firmy.

Zalety call center VoIP

Największą zaletę korzystania z VoIP stanowi bez wątpienia duża oszczędność pieniędzy, ponieważ stałe opłaty wiążą się wyłącznie z umowami dotyczącymi dostawy internetu oraz ilością wykonanych połączeń. Co równie ważne, system VoIP odznacza się dużą mobilnością – można go stosować w różnych miejscach, również podczas wyjazdów służbowych oraz innych filiach firmy. Poza tym dostępność systemu obejmuje także wykonywanie wielu połączeń jednocześnie, co w konsekwencji poprawia płynność obsługi klientów. Dodatkowo, tworzenie bazy dowolnej ilości numerów sprzyja utworzenie wirtualnej centrali telefonicznej, której nadrzędnym zadaniem jest zarządzanie kolejnością połączeń. Do licznych zalet call center VoIP należy również elastyczność, bo rozwiązanie to świetnie sprawdza się zarówno w małych, jak i dużych przedsiębiorstwach.

VoIP w call center to ciekawa i niezwykle funkcjonalna alternatywa dla znanych metod obsługi połączeń telefonicznych. Dzięki niej konsultanci nie są ograniczeni abonamentem, mogą wymieniać się stanowiskami pracy oraz przyspieszyć swoje działania. Technologia VoIP to przyszłościowe rozwiązanie, łączące tradycyjny telemarketing z dobrodziejstwem sieci internetowej.