Call czy contact center – co lepiej sprawdzi się w Twojej firmie?

admin 31 sierpnia 2018 0 Comments

callczycontactcenter

 

Współczesne możliwości technologiczne pozwalają rozwijać standardy obsługi klienta w wielu różnorodnych kierunkach. Konsumenci coraz częściej korzystają z pomocy konsultantów nie tylko podczas rozmów telefonicznych, lecz także wysyłają wiadomości przez czat lub decydują się na rozmowę video. Który ze sposobów komunikacji przynosi najlepsze efekty? Co wybrać – call czy contact center?

Dzień dobry, w czym mogę pomóc?

Centra obsługi telefonicznej firm cieszą się nieustanną popularnością. Dlaczego tak chętnie osoby korzystają z infolinii jako klienci? Przede wszystkim przez ostatnie lata znacznie poprawiła się jakość przeprowadzanych konwersacji, a co za tym idzie wzrósł poziom zadowolenia z uzyskanych przez konsumentów informacji. Rozmowa z konsultantem daje bowiem za każdym razem możliwość swobodnej wymiany myśli oraz reakcji na poszczególne pytania i dotarcie do sedna problemu. Jest to również ciągle jedna z najszybszych dróg wymiany komunikatów. Podczas konwersacji z telemarketerem masz szansę szerszego zarysowania swoich potrzeb, określenia niuansów konkretnej sprawy, a także otrzymania fachowych porad. Call center to sprawdzony sposób kontaktu pomiędzy przedstawicielami firm oraz klientami, który gwarantuje zarówno indywidualne nastawienie na sprawę przedstawioną przez osobę dzwoniącą, jak i przyjemną atmosferę dialogu.

Z technologią za pan brat

Coraz szybszy tryb życia oraz gwałtowny rozwój nowych mediów społecznościowych sprawiły, że firmy starają się jak najlepiej sprostać oczekiwaniom konsumentów. Dlatego też, oprócz kontaktu drogą telefoniczną proponują również obecnym i potencjalnym klientom usługi tak zwanego contact center. W głównej mierze opiera się ono na wykorzystywaniu narzędzi mobilnych i internetowych. Spośród szerokiej gamy różnorodnych możliwości, contact center najczęściej zaprasza klientów do kontaktu za pośrednictwem skrzynki mailowej, kanałów video oraz czatów. Te ostatnie niejednokrotnie przyjmują formę live czat, dzięki czemu nie wymagają długiego czasu oczekiwania na odpowiedź konsultanta. Ponadto usługi contact center zostają w znacznym stopniu dopasowane do wymagań konkretnych grup konsumenckich. Osoby młode chętnie korzystają z kontaktu przez social media oraz proste formularze internetowe. Z kolei osoby starsze preferują wymianę informacji za pomocą faksu, dwustronnej obsługi wiadomości email, a także smsów. Do zalet tego rodzaju kontaktu z firmami należą bez wątpienia wygoda, funkcjonalność oraz skupienie na precyzyjnej i szybkiej wymianie komunikatów.

Call czy contact center?

Bez względu na to jaką formę kontaktu z firmą wybierzesz, powinieneś pamiętać o kilku podstawowych zasadach właściwej i owocnej komunikacji. Zarówno podczas rozmowy telefonicznej, jak i pisaniu wiadomości tekstowych nie możesz zapominać o przejrzystości formułowania myśli oraz porządkowaniu wypowiedzi. Jedynie jasne przedstawienie swojego stanowiska i opisanie swoich potrzeb pozwoli konsultantowi na udzielenie wyczerpującej odpowiedzi. Oprócz szczegółowego zarysowania problemu niezbędna jest także kultura słowa oraz pozytywne nastawienie do rozmówcy. Dzięki nim zbudujesz przyjazną atmosferę i przebrniesz przez konwersację bez zbędnego stresu.

Firmy starają się nieustannie wychodzić naprzeciw oczekiwaniom klientów i stwarzają coraz nowocześniejsze centra obsługi. W zależności od rodzaju prowadzonej działalności, właściciele korporacji wciąż ulepszają usługi świadczone przez niezwykle popularne call czy contact center. Dodatkowo inwestują także w rozwój contact center, które jest dopasowane do potrzeb klientów i umożliwia im wykorzystywanie ulubionej, a jednocześnie wygodnej formy rozmowy z konsultantami.