Infolinia wychodząca – jak zainteresować klienta?

infolinia-wychodzaca

W telemarketingu wykorzystuje się różnego rodzaju schematy rozmów, które mają na celu przekazanie klientowi informacji o produkcie lub usłudze. Kluczem do sukcesu jest przede wszystkim zwrócenie uwagi rozmówcy już od pierwszych chwil odebranego połączenia. Infolinia wychodząca wymaga od telemarketera sporo zaangażowania. W jaki sposób skutecznie zainteresować klienta?

Klient na infolinii wychodzącej

Przed telemarketerem każdego dnia staje niezwykle trudne zadanie zachęcenia potencjalnych klientów do wysłuchania oferty sprzedażowej. Aby działanie konsultanta przyniosło zamierzony skutek, konieczne jest wcześniejsze przygotowanie się, stanowiące podstawę profesjonalnej obsługi telefonicznej. Dobry research powinien pomóc w określeniu preferencji danego rozmówcy, a także ustaleniu konkretnego schematu dialogu oraz szczegółów proponowanej usługi lub produktów. Ponadto, podczas rozmowy konsultant musi wykazać się pozytywnym nastawieniem, ponieważ bardzo często to właśnie sposób mówienia, ton i barwa głosu potrafią w dużym stopniu przekonać klienta do skorzystania z oferty. Rozwinięte umiejętności interpersonalne bez wątpienia stanowią najważniejszy krok na drodze ku wzbudzeniu zainteresowania zarówno nowych, jak i obecnych klientów.

Jak wzbudzić zainteresowanie klienta?

Wbrew pozorom, jednym z ważniejszych momentów w czasie rozmowy z klientem jest rozpoczęcie. Sposób przywitania powinien być nieprzesadnie entuzjastyczny, w miarę naturalny i szczery. Zamiast od początku zasypywać klienta informacjami o atrakcyjnej propozycji, lepiej przedstawić się, zapytać, czy to na pewno dogodny moment na rozmowę i w miarę płynnie przejść do meritum sprawy. Ważne jest to, aby nie nakreślać zbyt szeroko swoich ofert, lecz skupić się wokół jednej z nich i sukcesywnie ją rozwijać. Nadmiar informacji może bowiem wprawić rozmówcę w zakłopotanie, zdenerwowanie lub zwyczajnie go znudzić. Istotnymi kwestiami, wpływającymi na zainteresowanie klienta dialogiem z konsultantem jest również okazywanie zaangażowania oraz udzielanie wyczerpujących odpowiedzi.

Rozmowa na infolinii wychodzącej

Efektywna rozmowa z potencjalnym klientem powinna przebiegać zgodnie z założonym planem. Jednak nawet najlepszy scenariusz może okazać się niewystarczający, jeśli konsultant złamie podstawowe zasady dobrego dialogu. Przede wszystkim, ważne jest to, żeby podczas trwania rozmowy zawsze uważnie słuchać drugiej strony, a co z tym związane mówić znacznie mniej niż ona. Dodatkowo, należy pamiętać o tym, aby podawać informacje w jasny i przystępny sposób, a także robić cenne notatki w trakcie wymiany opinii. Niewskazane jest natomiast przerywanie klientowi wypowiedzi, okazywanie wyraźnego zniechęcenia, zawieszanie rozmowy bez prośby o zgodę, czy też odkładanie słuchawki zanim zrobi to nasz rozmówca.

Infolinia wychodząca to wyzwanie dla każdego konsultanta. Na powodzenie przeprowadzonego dialogu wpływa wiele czynników, w tym odpowiednie przygotowanie oferty sprzedażowej oraz przyjazne nastawienie do klienta. Wzbudzenie zainteresowania u rozmówcy wymaga naturalności, merytorycznej wiedzy i profesjonalizmu, które zawsze wzbudzają sympatię.