Sztuczna inteligencja w call i contact center – co się zmienia?

sztuczna-inteligencja-w-call-i-contact-center

Rozwój zaawansowanych technologii determinuje niemal wszystkie obecne na rynku branże. Aby przyciągnąć klientów, a jednocześnie zapewnić im najlepszą obsługę, właściciele firm sięgają po innowacyjne rozwiązania, w tym systemy wykorzystujące sztuczną inteligencję. W jaki sposób wykorzystywana jest sztuczna inteligencja w call i contact center?

Sztuczna inteligencja w call center

Nowoczesne programy bazujące na możliwościach sztucznej inteligencji pozwalają wyeliminować wiele dotychczasowych problemów, z którymi borykają się konsultanci telefoniczni. Dzięki ulepszonym systemom, potrafiącym przeprowadzić szybkie, a zarazem skomplikowane analizy rynku, można starannie dopasować preferencje potencjalnych klientów do wybranych ofert. Dotyczy to również przeszukiwania informacji znajdujących się w internecie. W konsekwencji telemarketerzy oszczędzają czas, a konsumenci otrzymują wyłącznie spersonalizowane propozycje usług. Ponadto, istnieje także szansa ustalenia dogodnych dla rozmówcy, wcześniej zaplanowanych terminów połączeń z telemarketerem. W trosce o jak najlepszą obsługę, narzędzia wykorzystujące sztuczną inteligencję zostały dodatkowo wyposażone w czujniki rozpoznawania mowy, dopasowujące danego konsultanta pod względem barwy głosu i tonu mówienia (co jest szczególnie istotne na przykład w przypadku rozmowy z osobami starszymi).

Obecność sztucznej inteligencji w obsłudze klienta – konsekwencje

Wprowadzenie sztucznej inteligencji do call i contact center spowodowało pojawienie się szeregu udogodnień dla wszystkich konsumentów. Spośród nowoczesnych narzędzi tego typu warto wskazać systemy, takie jak chatboty. W jaki sposób ich funkcjonalność wpływa na pracę konsultantów? Przede wszystkim chatboty umożliwiają przyspieszenie wykonywanych czynności, samodzielnie odpowiadają na część pytań zadawanych przez klientów, a także sprawdzają preferencje rozmówców. Potrafią również poprosić o pozostawienie danych kontaktowych lub automatycznie połączyć klienta z dostępnym konsultantem. Oprócz chatbotów, w telemarketingu coraz częściej stosuje się wirtualnych asystentów, którzy rozumieją szerszy kontekst problemu konkretnego konsumenta i potrafią go szybko rozwiązać. W usprawnieniu pracy telemarketerów doskonale sprawdzają się ponadto programy przetwarzające informacje o klientach znajdujące się w internecie, poprzez tak zwane profilowanie behawioralne.

Sztuczna inteligencja w call i contact center – czy przypadnie do gustu klientom?

W świetle obecnych prognoz trend związany z nowoczesną obsługą konsumentów, wykorzystujący sztuczną inteligencję ma w przyszłości wzrosnąć nawet pięciokrotnie. Dzięki temu dojdzie do znacznej optymalizacji kosztów, lepszej organizacji czasu pracy konsultantów oraz efektywnej i bieżącej kontroli bazy danych. Bardzo ważne jest również zwiększenie poziomu zadowolenia klientów, którzy będą mogli uzyskać znacznie szybsze i trafniejsze odpowiedzi oraz rozwiązania konkretnych problemów. Widoczne na każdym kroku przemiany technologiczne sprawiają, że łatwiej niż jeszcze kilka lat temu, przyzwyczajamy się do automatyzacji wybranych usług, dającej nam możliwość spersonalizowania usług i ich jak najlepszego dostosowania, zgodnego z aktualnymi potrzebami.

Sztuczna inteligencja w call i contact center to jeden z elementów postępującego procesu unowocześniania przedsiębiorstw. Innowacyjne narzędzia pozwalają znacznie szybciej oraz skuteczniej przedstawić konsumentom swoją ofertę, a także odpowiedzieć na ich pytania. Funkcjonalne chatboty i narzędzia pozwalające przeprowadzić profilowanie behawioralne pomagają ponadto jak najlepiej dopasować charakter usług do wybranej osoby.