Wdrożenie systemu CRM, czyli jak poprawić relacje z klientami

wdrozenie-systemu-crm

Stosowanie nowoczesnego oprogramowania w call center umożliwia poprawę wyników sprzedaży, a co równie istotne podniesienie jakości obsługi konsumentów. Aby konsultanci mogli z powodzeniem wcielać w życie strategie marketingowe, muszą mieć dostęp do spójnych baz danych. W jaki sposób wdrożyć system CRM i jak poprawić relacje z klientami?

Czym jest system CRM?

CRM (Customer Relationship Management) to innowacyjne oprogramowanie służące przede wszystkim do wspomagania działań sprzedażowych oraz nawiązywania trwałych kontaktów z klientami. Jego prawidłowe wdrożenie umożliwia efektywne wsparcie i ułatwienie pracy konsultantów na różnych poziomach. System CRM, po odpowiednim dostosowaniu do trybu funkcjonowania infolinii wychodzącej pozwala bowiem sprawnie zarządzać procesem oferowania i reklamacji, współdzielić firmowe bazy danych, a jednocześnie koordynować czynności wykonywane przez współpracowników. Dodatkowo, system ten daje również możliwość tworzenia raportów oraz analizowania wszystkich dostępnych informacji o konsumentach.

System CRM w call center

Kompletne i właściwie zoptymalizowane oprogramowanie CRM połączone z systemem call center sprawia, że telemarketerzy mogą uniknąć wielu problemów technicznych przeszkadzających w codziennej pracy. Integracja obydwu systemów polega głównie na zebraniu w jednym miejscu danych dotyczących obsługiwanych klientów. Dzięki temu konsultanci nie muszą przeszukiwać ogromnej ilości zewnętrznych plików. W konsekwencji osoby przeprowadzające rozmowy sprzedażowe są do nich znacznie lepiej przygotowane, mogą na bieżąco zapisywać przebieg wybranych transakcji, a zarazem udzielać wyczerpujących szczegółów o proponowanej ofercie.

Poprawa relacji z klientami

Największą zaletą systemu CRM jest bez wątpienia podniesienie skuteczności działań marketingowych, co wiąże się bezpośrednio ze zwiększeniem zadowolenia klientów. Prawidłowo zautomatyzowana baza danych firmy jest bardzo uporządkowana, co powoduje, że wyraźnie obniża się koszty pracy, skraca czas przeznaczony na poszukiwanie niezbędnych informacji, a także szybkość ich przepływu pomiędzy kolejnymi działami. Oprogramowanie CRM pozwala również zmniejszyć ryzyko pomyłek wynikających z ludzkiej nieuwagi i co z tym związane wprowadzenia klienta w błąd. Dostęp do kompletnych danych o rozmówcy sprzyja budowaniu trwałych relacji pomiędzy konsumentem a call center i poprawia wizerunek przedsiębiorstwa na rynku biznesowym.

Wdrożenie systemu CRM w call center to nieodłączny element umożliwiający poprawę prosperowania infolinii wychodzącej. Dzięki nowoczesnemu oprogramowaniu z łatwością można zintegrować bazy danych i uzyskiwać potrzebne informacje w czasie rzeczywistym. Spójność zarządzania call center, choć nie zawsze łatwa w osiągnięciu, po pewnym czasie przynosi oczekiwane rezultaty w postaci obniżenia kosztów funkcjonowania infolinii, a co równie ważne podniesienia poziomu zadowolenia klientów.