Automatyczne wybieranie numeru – który tryb najlepszy?
Na efektywny rozwój telemarketingu wpływa stosowanie nowoczesnych form komunikacji z klientami. Do innowacyjnych rozwiązań należą między innymi systemy umożliwiające usprawnienie działań sprzedażowych w call center. Automatyczne wybieranie numeru można podzielić na kilka trybów – który z nich jest najlepszy?
Automatyczne wybieranie numeru
W pracy konsultanta liczą się szybkość oraz efektywność działania. Trening umiejętności interpersonalnych, planowanie scenariuszy rozmowy z klientem, a co równie istotne inteligentne technologie pozwalają w zdecydowany sposób zwiększyć wydajność kolejnych kampanii sprzedażowych. Pomocne okazuje się wykorzystywanie coraz bardziej skomplikowanych systemów automatycznego wybierania numeru. Dzięki nim telemarketer nie musi tracić czasu na samodzielne wprowadzanie numerów, lecz może korzystać z komputerowej bazy danych, a następnie zainicjować połączenie po ustalonej wcześniej liczbie sekund.
Tryby wybierania numerów
Obecnie konsultanci telefoniczni używają przynajmniej trzech najbardziej popularnych trybów automatycznego wybierania numerów. Są nimi:
- tryb preview – jego działanie opiera się na wyświetlaniu wybranego numeru z dostępnej bazy danych. W kolejnym kroku telemarketer decyduje się zadzwonić do wskazanego rozmówcy lub poszukiwać innego, w międzyczasie ma także możliwość przeczytania krótkich informacji o potencjalnym kliencie, które są widoczne na monitorze komputera. Dzięki temu trybowi konsultant może przez cały czas kontrolować jakość budowanej relacji z konsumentem.
- tryb progressive – w przeciwieństwie do poprzedniego systemu, ten wariant nie pozwala pominąć żadnego z proponowanych przez siebie numerów, a dodatkowo automatycznie rozpoczyna nawiązywanie połączenia.
- tryb predictive – czyli tzw. programowane wybieranie numerów. W trakcie pracy z tym systemem konsultanci nie mogą decydować o rozmowie z konkretnymi klientami, a połączenie jest zawierane tylko wtedy, gdy dana osoba odebrała telefon (numery zajęty oraz automatyczne sekretarki są natychmiast odrzucane). Stosowanie tego trybu pozwala zdecydowanie zwiększyć wydajność pracy telemarketerów i przyspieszyć ich działanie.
Jak wybrać najlepszy tryb?
Każdy z wyżej wymienionych systemów może skutecznie usprawnić pracę telemarketera, jednak powinien być dopasowany do specyfiki prowadzonej kampanii. Tryb preview z całą pewnością świetnie sprawdzi się podczas przeprowadzania długofalowych promocji czy sprzedaży skomplikowanych rozwiązań. Umożliwi też zapoznawanie się z historią dotychczasowych propozycji składanych konsumentowi. Z kolei tryb progressive przyda się w przypadku wykorzystywania technik cross-sellingu oraz up-sellingu, zwłaszcza jeśli przygotowana kampania skierowana jest do obecnych klientów. Natomiast system predictive z reguły funkcjonuje najlepiej w dużych zespołach telemarketerów, ponieważ zmniejsza ryzyko odrzucenia połączeń, pomaga również w przeprowadzaniu ankiet.
Automatyczne wybieranie numeru ułatwia pracę konsultantów zatrudnionych w call center. Nowoczesne programy komputerowe samodzielnie wybierają potencjalnych rozmówców, a także wyświetlają przydatne dane o wcześniejszych konwersacjach z klientami. Istotne jest to, aby korzystać z trybu, który będzie odpowiadał wielkości zespołu konsultantów oraz charakteru planowanych kampanii.