Outsourcing call/contact center – co daje?
Rozwijająca się firma powinna stale poszerzać zakres swoich działań, ponieważ prowadzenie wszystkich przez centralną siedzibę firmy jest zwykle niemożliwe, dlatego warto zastanowić się nad outsourcingiem call/contact center. Na czym on polega i w jakich obszarach można go z powodzeniem wprowadzić, aby uzyskać zadowalające rezultaty? O tym przeczytasz poniżej.
Czym jest outsourcing?
Outsourcing wbrew pozorom nie jest nowym pojęciem – po raz pierwszy zostało użyte w literaturze fachowej już w 1979 roku, jednak sama koncepcja powstała 56 lat wcześniej, kiedy to został zaproponowany sposób działania przez Henryego Forda, który stwierdził: Jeśli jest coś, czego nie potrafimy zrobić wydajniej, taniej i lepiej niż konkurenci, nie ma sensu, żebyśmy to robili i powinniśmy zatrudnić do wykonania tej pracy kogoś, kto zrobi to lepiej niż my. Amerykański inżynier i założyciel gigantycznego, istniejącego do dziś koncernu Ford, zapewne nie zdawał sobie wtedy sprawy, jak bardzo zainspiruje przyszłych przedsiębiorców. Dziś podręczniki z zakresu zarządzania i optymalizacji pracy, określają outsourcing jako powierzenie prowadzonych działań innemu podmiotowi zewnętrznemu, którego usługi wykupuje się na podstawie określonej umowy.
Outsourcing call/contact center – co daje?
Outsourcing stanowi korzystny układ dla obu stron. Wyobraź sobie sytuację, gdy firma produkująca urządzenia uzdatniające wodę, uczestniczy w nowoczesnych badaniach, opracowuje nowe technologie i zatrudnia szereg specjalistów, musi zająć się równocześnie sprzedażą lub promocją swoich towarów. Dla przedsiębiorstwa o zupełnie innym charakterze niż marketing będzie to bardzo trudne zadanie, dlatego takiemu podmiotowi łatwiej i taniej przekazać to zadanie usługodawcy, który dysponuje odpowiednio wykwalifikowaną i przeszkoloną kadrą oraz nowoczesnym sprzętem. W ten sposób producent filtrów nie naraża się na koszty i dodatkowe wydatki związane z zakupem odpowiednich urządzeń, zatrudnieniem i przeszkoleniem nowych pracowników, a także zorganizowaniem im miejsca do pracy. Cena rozszerzenia przedsiębiorstwa będzie na pewno wyższa niż zlecenie tego zadania innemu podmiotowi, takiemu jak call center lub contact center. Wybierając spośród firm, oferujących usługi telemarketingowe, warto zwrócić uwagę na dwie podstawowe kwestie. Po pierwsze technologia – odpowiednie urządzenia i strategie pomagają usprawnić działania podejmowane przez pracowników danej firmy, dlatego przed podpisaniem umowy zapytaj o możliwość odwiedzenia siedziby, dodatkowo poproś o wyniki, statystyki sprzedażowe i wykresy przedstawiające ilość wykonanych połączeń i ich skuteczność. Dzięki temu będziesz mieć pewność, że firma należycie wykona powierzone zadania. Drugim istotnym czynnikiem są pracownicy – sprawdź czy przechodzą regularne szkolenia, w jakich grupach pracują i czy pracodawca zapewnia im należyty rozwój.
Gdy już znajdziesz odpowiednie call lub contact center, pamiętaj, aby zawrzeć w umowie wszystkie aspekty działania, na których Ci zależy. Po rozpoczęciu współpracy będziesz mógł skupić się na standardowej pracy swojego przedsiębiorstwa, zyskasz więcej czasu i będziesz mógł rozwijać swój interes w pożądanym kierunku. Taki podział obowiązków nie jest ujmą, a domeną mądrych przedsiębiorców, potrafiących dobrze zorganizować funkcjonowanie swojego biznesu. Szukasz firmy telemarketingowej, która dopasuje istniejącą technologię do Twoich potrzeb i oczekiwań w zakresie call oraz contact center? Skontaktuj się z nami!