Praca konsultanta – jak to jest naprawdę?
Praca konsultanta najczęściej kojarzy się z monotonnymi czynnościami, nieprzyjemnymi klientami i nudą. Wyobrażamy sobie ją jako zajęcie niewdzięczne, stresujące, a dodatkowo zabijające kreatywność. Jak naprawdę wygląda dzień z życia telemarketera? Bez wątpienia dużo przyjemniej niż myślisz!
Zawsze w kontakcie – zalety bycia konsultantem
Praca w charakterze konsultanta to idealny wybór dla osób, które lubią nieustanny kontakt z innymi ludźmi. Stała relacja z klientem sprawia, że telemarketer ma szansę dowiadywania się nowych rzeczy, sprawdzania różnych technik sprzedaży oraz testowania wymyślonych przez siebie scenariuszy dialogu. Codzienne przeprowadzanie rozmów telefonicznych pozwala nie tylko wykorzystać potencjał pracowników o ekstrawertycznym usposobieniu, lecz także rozwinąć umiejętności drzemiące w introwertykach. Ćwiczenie się w prowadzeniu owocnych konwersacji z pewnością przyda się osobom, które wiążą swoją przyszłość z obsługą klienta. Telemarketer może jednocześnie zadbać o udoskonalenie swojej dykcji, zdolności panowania nad tonem, natężeniem i barwą głosu. Wszystkie wskazane czynniki wpływają bowiem na odbiór przekazywanych informacji oraz nadanie wypowiedzi odpowiedniej intencji. Warto również dodać, że konsultant dzięki swojej pracy zyskuje olbrzymią satysfakcję płynącą z możliwości pomocy innym. Znajomość odpowiedzi na różne pytania, rozwiązywanie skomplikowanych spraw i problemów są doskonałą motywacją do dalszego działania.
Praca konsultanta – dobre zarobki
Dla każdego pracownika niezwykle istotne jest otrzymywanie wynagrodzenia adekwatnego do charakteru wykonywanych zadań. Podejmując się pracy konsultanta możesz liczyć na bardzo dobre stawki płacowe. Firmy starają się, aby zapewniać telemarketerom pensję standardową oraz atrakcyjne premie. Wysokie podwyżki gwarantuje osiągnięcie satysfakcjonujących wyników sprzedaży. Istotne jest także posiadanie dodatkowych kwalifikacji, takich jak znajomość kilku języków obcych, czy specjalistyczna wiedza o sprzedawanych produktach. Często poza podstawowym wynagrodzeniem konsultanci korzystają z dogodnych pakietów opieki zdrowotnej i karnetów na siłownię. Liczne szkolenia pozwalają natomiast na ciągłe doskonalenie swoich umiejętności sprzedażowych.
Rozwój zdolności interpersonalnych
Choć codzienna praca konsultanta nie zawsze jest prosta, to dzięki niej można kształtować swoje cechy charakteru oraz nabywać niezwykle cenne umiejętności, przydatne nie tylko w życiu zawodowym, ale także w prywatnym. Przede wszystkim, będąc telemarketerem nauczysz się przełamywać bariery w komunikacji – zapanujesz nad swoim lękiem i będziesz potrafić odważnie informować rozmówców o swoim zdaniu. Ponadto, coraz lepiej poradzisz sobie w sytuacjach losowych oraz nieprzewidzianych momentach. Każdy z klientów zgłasza się w zupełnie innej sprawie, dlatego musisz być elastyczny, a zarazem pewny siebie. Sprawia to, że zyskasz bardzo ułatwiającą codzienne życie odporność na stres. Niejednokrotnie trudni w rozmowie klienci chcą wyładowywać na konsultancie swoje negatywne emocje – nabierający wprawy telemarketer potrafi je zneutralizować i kulturalnie obronić swoje stanowisko. Praca konsultanta doskonale rozwija zdolności interpersonalne, a jednocześnie przygotowuje do radzenia sobie z nieprzyjemnymi sytuacjami.
Bycie konsultantem to praca pełna wyzwań i różnorodności. Każdy nowy dzień jest okazją do przeprowadzenia rozmów z setkami klientów, zdobycia cennej wiedzy oraz doświadczenia w sprzedaży. Ponadto, specyfika pracy pozwala na rozwój niezwykle przydatnych w życiu umiejętności komunikacyjnych. Do zalet bycia telemarketerem należy także satysfakcja z osiągania coraz lepszych wyników, która jest dodatkowym czynnikiem motywującym do stawania się idealnym telemarketerem.